• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
فصلنامه روانشناسی تربیتی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (1396)
دوره دوره 7 (1395)
دوره دوره 6 (1394)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 5 (1393)
دوره دوره 4 (1392)
دوره دوره 3 (1391)
دوره دوره 2 (1390)
دوره دوره 1 (1389)
انیسان, عباس, ابراهیمی قوام, صغری, پورعباسی, عطاالله, انسیان, رضا. (1394). مقایسه خودکارامدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر چاق، دارای اضافه وزن و عادی در مقطع متوسطه. فصلنامه روانشناسی تربیتی, 6(2), 14-25.
عباس انیسان; صغری ابراهیمی قوام; عطاالله پورعباسی; رضا انسیان. "مقایسه خودکارامدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر چاق، دارای اضافه وزن و عادی در مقطع متوسطه". فصلنامه روانشناسی تربیتی, 6, 2, 1394, 14-25.
انیسان, عباس, ابراهیمی قوام, صغری, پورعباسی, عطاالله, انسیان, رضا. (1394). 'مقایسه خودکارامدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر چاق، دارای اضافه وزن و عادی در مقطع متوسطه', فصلنامه روانشناسی تربیتی, 6(2), pp. 14-25.
انیسان, عباس, ابراهیمی قوام, صغری, پورعباسی, عطاالله, انسیان, رضا. مقایسه خودکارامدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر چاق، دارای اضافه وزن و عادی در مقطع متوسطه. فصلنامه روانشناسی تربیتی, 1394; 6(2): 14-25.

مقایسه خودکارامدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر چاق، دارای اضافه وزن و عادی در مقطع متوسطه

مقاله 2، دوره 6، شماره 2 - شماره پیاپی 22، تابستان 1394، صفحه 14-25  XML اصل مقاله (745.16 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
عباس انیسان email 1؛ صغری ابراهیمی قوام2؛ عطاالله پورعباسی3؛ رضا انسیان4
1کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی تهران
2دانشیار گروه روانشناسی تربیتی
3استادیار پژوهشکده علوم غدد و بیماری های متابولیسم
4کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه شیراز
چکیده
هدف این پژوهش مقایسه خودکارامدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان پسر چاق و دارای اضافه وزن و عادی در مقطع متوسطه شهرستان بوشهر است. در این پژوهش از روش علی مقایسه ای استفاده شده است. جامعه آماری، کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان بوشهر بود. این مطالعه با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای 120 دانش آموز چاق، دارای اضافه وزن و عادی را انتخاب و با استفاده از پرسشنامه خودکارامدی تحصیلی مک ایلروی و بانتینگ و عملکرد تحصیلی انجام شد و داده های آن را با آزمون های تحلیل واریانس چند متغیری و تک متغیری مورد آنالیز قرار گرفت. در پژوهش حاضر بین خودکارامدی تحصیلی دانش آموزان چاق و دارای اضافه وزن و عادی تفاوت معناداری در سطح 001/ وجود دارد. میزان تاثیر وزن «معنادار بودن عملی» برای خودکارآمدی 57/0 بوده است. همچنین بین معدل دانش آموزان چاق، اضافه وزن و عادی تفاوت معناداری در سطح 001/ وجود داشت. ولی بین غیبت های آنها تفاوت معنی داری ملاحظه نشد. نتایج نشان داد که دانش آموزانی که مبتلا به چاقی و اضافه وزن بودند در خودکارامدی تحصیلی و عملکرد تحصیلی نسبت به دانش آموزان با وزن عادی، ضعف بیشتری داشتند.
کلیدواژه‌ها
اضافه وزن؛ خودکارامدی تحصیلی؛ چاقی؛ عملکرد تحصیلی
عنوان مقاله [English]
Compare academic self-efficacy and academic performance between obese and overweight, and normal male students in the high schools
نویسندگان [English]
Abbas Anisan1؛ Soghra Gavam2؛ Ata Allah Porabasi3؛ Reza Ensian4
1M.A of University of Alame Tabatabaei
2Associate Professor of Psychology, Allameh Tabatabaie University
3Associate Professor of Psychology, Allameh Tabatabaie University
4M.A of University of Shiraz
چکیده [English]
This study academic self-efficacy and academic performance compare between male students of obese and overweight and normal high school of bushehr City. In this study use of causal- comparative method. Statistical population were all high school student bushehr City. This study select 120 obese, overweight and normal student with cluster sampling method and use of Study-efficacy questionnaire Mac Aylrvy Bantyng and academic performance and its data were analyzed with MANOVA and univariate tests. In the present study There are between academic self-efficacy significant difference between obese and overweight and normal student in the levels of Sig= 0/001. Weight effect "action significant" has been 0/57 for self-efficacy. There are significant difference in the average between obese and overweight and normal student in the levels of Sig= 0/001, However, there are not significant difference between their absence. Results showed that students who were overweight or obese had more weakness in academic self-efficacy and academic performance than students with normal weight.
کلیدواژه‌ها [English]
Academic performance, Academic self-efficacy, Obesity
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 439
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 549
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.